יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

תיקון גגות רעפים בחורף

תמיד כדאי לבדוק גגות רעפים לפני שהחורף מתחיל, ולבצע תיקונים בהתאם. אם לא יצא לכם לעשות את זה עד עכשיו, עדיין לא מאוחר. הנה כל מה שכדאי לדעת על אופן התיקון והתחזוקה של גגות רעפים.
אומנם כבר חלפה הסערה הגדולה שכולם דיברו עליה וציפו לה, אבל החורף רק התחיל, ולכן מזג האוויר ימשיך להיות גשום וסוער. משום כך, חשוב לבדוק את הבית ולתקן אותו לפי צורך, ויש לשים דגש גם על תיקון גגות רעפים כדי למנוע נזילות ובריחה של חום מתוך הבית.

תמיד כדאי לבדוק גגות רעפים לפני שהחורף מתחיל, אבל אם זה לא הזדמן לכם עד עכשיו, עדיין לא מאוחר מדי לקרוא לאנשי המקצוע ולתת להם לבדוק ולתקן לפי הצורך. יש כמה פעולות שהם יעשו, ולא יזיק אם אתם תדעו כל מה שצריך על תיקון הגגות.
איטום גגות רעפים
איטום של הגג הוא שיטת בידוד מצוינת, שמגנה על המבנה מפני אובדן חום בתקופת החורף, וגם התחממות של פנים הבית בחודשי הקיץ. איטום אפקטיבי חוסך הרבה הוצאות על חשמל עבור קירור או חימום של הבית. תוספת של רעפים על הגג מגבירה את הבידוד.

כשהחורף בעיצומו, תיקון גגות רעפים הוא קריטי. כשיש בעיות באטימות, מיד מרגישים את זה, בפרט בבתים פרטיים או דירות בקומה העליונה, שבהם החום יכול 'לברוח' מהגג.

בגגות רעפים התופעה הזו היא נפוצה במיוחד, ולכן יש חשיבות לבצע איטום. יש כמה סוגים של גגות רעפים, ועבור כל אחד מהם העבודה מתבצעת באופן שונה.
סוגים של גגות רעפים
ישם כמה סוגים של גגות רעפים בכל העולם, שנבדלים זה מזה בסוג הרעפים ובאופן הבנייה שלהם. בישראל, הגגות הם בעלי 'מותניים', לעומת גגות בצורת פירמידה או גגות שהם בצורת משולש ובשני הצדדים יש קירות ישרים. סוג זה מתאים בעיקר למקומות שהרוח בהם חזקה ומאופיינים בהרבה גשמים.
  1. חרס- רעפי חרס הם הסוג הקלאסי, והם נחשבים לבידוד מצוין. כמו כן, הם מחזיקים מעמד זמן רב ביותר, ולא כרוכים בהרבה טיפולים או החלפות תכופות.
  2. בטון- רעפי בטון – הנקראים גם רעפי לחץ – הם עמידים במיוחד.
  3. צפחה- רעפים עשויי אבן טבעית, עמידים מאוד לכל מזג אוויר, אבל גם מאוד כבדים, ומשום כך ההתקנה שלהם דורשת קונסטרוקציה מורכבת.
  4. פלדה- סוג יחסית חדיש, והיתרון שלהם הוא ביכולת להתקין אותם באופן משופע מהרגיל.
בעיות וקשיים
בגגות שטוחים, ללא רעפים, אפשר לבצע איטום בעזרת מריחת שכבת בסיס, עליה שכבה של זפת ולבסוף שכבת צבע מיוחד. שיטה נוספת היא שימוש בלוחות ביטומן שאפשר להדביק בקלות על המשטח.

איטום של גגות רעפים הוא מורכב יותר, וכולל כמה שכבות, שלכל אחת ייעוד אחר. על כן, גם תיקון גגות רעפים הוא מורכב יותר, כי לעתים עולה צורך להוריד כמה שכבות תקינות כדי לחדש שכבה תחתונה.

תגובה 1: